субота, 21 вересня 2019 р.

Конспект уроку "Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість"

Громадянська освіта 10 клас
Тема: Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість.
Мета: пояснювати, що таке ідентичність та як вона формується і змінюється, що таке ідентифікація; – характеризувати рівні та види ідентичності, причини їх появи та зміни; – визначати значущість ідентичності для людини та взаємозв’язок понять ідентичність і гідність; – висловлювати власне ставлення до громадянської ідентичності.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, презентація
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалязація опорних знань
IV. Мотивація навчальної діяльності.Запропонувати учням намалювати  на аркуші А5 сонце, промінчики якого являють собою внутрішні якості кожного з учнів. Вони вздовж намальованих променів мають  написати відповіді на запитання: «Хто я?», ропочинаючи кожне речення словами « Я-…». Потім кожний учень коротко презентує себе.Учитель підводить дітей до висновку, що не всі наші ідентичності є відкритими.Ті якості, які діти назвали відкрито - це явні ідентичності. Але кожна особистість також має приховані ідентичності.

V. Основна частина
Учитель
Особистість і її ідентичність. Становлення ідентичності розпочинається від нашого народження і триває протягом усього життя.
Робота з поняттями (опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і обов’язково засвоїти його)  
Ідентичність – це невіддільна характеристика людини, що виявляється з одного боку, у визнанні своєї унікальності,а з іншого – у відчутті приналежності до певної спільноти.
Особистісний рівень ідентичності – це набір індивідуальних ознак, які зумовлюють унікальність людини.
Соціальний рівень ідентичності – усвідомлення й дотримання людиною норм і очікувань соціального середовища.

Учитель
Ідентичність – це цілісна категорія, людина є носієм однієї ідентичності, яка має різні рівні ідентичності.

Вправа «Рівні ідентичності»

  Запитання і завдання до вправи
1.Які з поданих рівнів ідентичності є змінними, а які змінити неможливо?
2.Додайте власні варіанти вашої ідентичності.

Учитель
Деякі елементи ідентичності є сталими, наприклад, фізичні характеристики, етнокультурні походження. Більшість складових ідентичності є змінними

Робота з поняттями (опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і обов’язково засвоїти його)    
Самовизначення – усвідомлення людиною своєї соціальної сутності, свого місця в суспільстві; готовність людини брати на себе відповідальність.
Ідентифікація – процес емоційного або свідомого ототожнення людини з іншою людиною або групою людей.
Самоідентифікація – потреба усвідомлювати себе частиною групи.


Аналізуємо ситуацію  «Родинне дерево» 



Завдання
1.Ознайомитися із зображенням родинного дерева. Проаналізувати ситуацію взаємодії різних ідентичностей на прикладі представників кожного з поколінь родини.
2.Чому ідентичність змінюється?
3.Чи може ідентичність залишатися абсолютно не змінною?

Учитель
З часом наша ідентичність може нас не задовольняти. Ми можемо відчувати розчарування  через те, що деякі елементи не відповідають часу, суперечать набутим цінностям. Настає криза ідентичності.

 Робота з поняттями  
Криза ідентичності – феномен тимчасової втрати особистісних орієнтирів.

Учитель    (повідомлення учні записують у зошити)
1.Найчастіше криза ідентичності трапляється у підлітковому віці.
2.Найважливішим є те, що, долаючи кризу ми продовжуємо творити власну ідентичність.

Метод «Слухаємо і обговорюємо»
Квітка Цісик : «Я мріяла, що в Україні мене почують»
Квітка Цісик : американка, українського походження, оперна і блюзова співачка, виконавиця українських народних і популярних пісень.
Запитання
Що, на вашу думку, спонукало відому українську співачку, яка активно працювала в англомовному світі реклами, радіо та телебачення, виконувати українські пісні?

Робота з поняттями
Совість – усвідомлення і почуття моральної відповідальності за власні вчинки, поведінку перед собою, людьми , суспільством.
Особиста гідність – синонім поняття «честь» і «репутація». Вона може змінюватися залежно від наших вчинків й того, як їх оцінює суспільство.

V. Закріплення вивченого матеріалу
Громадянська реклама «Будь собою, інші ролі заняті» Оскар Вайльд.
Завдання
Скласти власні гасла до громадянської реклами, виходячи з теми уроку.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
Читати параграф 2






Немає коментарів:

Дописати коментар