четвер, 5 вересня 2019 р.

Конспект уроку " Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість"

Громадянська освіта 10 клас

Тема: Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість.
Мета:пояснювати, що таке ідентичність та як вона формується і змінюється, що таке ідентифікація; – характеризувати рівні та види ідентичності, причини їх появи та зміни; – визначати значущість ідентичності для людини та взаємозв’язок понять ідентичність і гідність; – висловлювати власне ставлення до громадянської ідентичності.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, презентація
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалязація опорних знань
IV. Мотивація навчальної діяльності.Запропонувати учням намалювати  на аркуші А5 сонце,промінчики якого являють собою внутрішні якості кожного з учнів.Вони вздовж намальованих променів мають  написати відповіді на запитання : «Хто я?»,ропочинаючи кожне речення словами « Я-…».Потім кожний учень коротко презентує себе.Учитель підводить дітей до висновку,що не всі наші ідентичності є відкритими.Ті якості,які діти назвали відкрито-це явні ідентичності.Але кожна особистість також має приховані ідентичності.

V. Основна частина
Учитель
Особистість і її ідентичність. Становлення ідентичності розпочинається від нашого народження і триває протягом усього життя.
Робота з поняттями(опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і обов’язково засвоїти його)
Ідентичність – це невіддільна характеристика людини, що виявляється з одного боку, у визнанні своєї унікальності,а з іншого – у відчутті приналежності до певної спільноти.
Особистісний рівень ідентичності – це набір індивідуальних ознак, які зумовлюють унікальність людини.
Соціальний рівень ідентичності – усвідомлення й дотримання людиною норм і очікувань соціального середовища.
 Учитель
Ідентичність – це цілісна категорія, людина є носієм однієї ідентичності, яка має різні рівні ідентичності.

Вправа «Рівні ідентичності»   

 Запитання і завдання до вправи
1.Які з поданих рівнів ідентичності є змінними, а які змінити неможливо?
2.Додайте власні варіанти вашої ідентичності. (у зошитах)

Учитель
Деякі елементи ідентичності є сталими, наприклад, фізичні характеристики, етнокультурні походження. Більшість складових ідентичності є змінними.

Робота з поняттями(опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і обов’язково засвоїти його) 
Самовизначення – усвідомлення людиною своєї соціальної сутності, свого місця в суспільстві; готовність людини брати на себе відповідальність.
Ідентифікація – процес емоційного або свідомого ототожнення людини з іншою людиною або групою людей.
Самоідентифікація – потреба усвідомлювати себе частиною групи.

Аналізуємо ситуацію  «Родинне дерево»  


Завдання
1.Ознайомитися із зображенням родинного дерева. Проаналізувати ситуацію взаємодії різних ідентичностей на прикладі представників кожного з поколінь родини.
2.Чому ідентичність змінюється?
3.Чи може ідентичність залишатися абсолютно не змінною?

Учитель
З часом наша ідентичність може нас не задовольняти. Ми можемо відчувати розчарування  через те, що деякі елементи не відповідають часу, суперечать набутим цінностям. Настає криза ідентичності.

Робота з поняттями 
Криза ідентичності – феномен тимчасової втрати особистісних орієнтирів.

Учитель(повідомлення учні записують у зошити)
1.Найчастіше криза ідентичності трапляється у підлітковому віці.
2.Найважливішим є те, що, долаючи кризу ми продовжуємо творити власну ідентичність.

Метод «Слухаємо і обговорюємо»
Квітка Цісик : «Я мріяла, що в Україні мене почують»
Квітка Цісик : американка, українського походження, оперна і блюзова співачка, виконавиця українських народних і популярних пісень.

Запитання
Що, на вашу думку, спонукало відому українську співачку, яка активно працювала в англомовному світі реклами, радіо та телебачення, виконувати українські пісні?

Робота з поняттями
Совість – усвідомлення і почуття моральної відповідальності за власні вчинки, поведінку перед собою, людьми , суспільством.

Особиста гідність – синонім поняття «честь» і «репутація». Вона може змінюватися залежно від наших вчинків й того, як їх оцінює суспільство.

V. Закріплення вивченого матеріалу
Громадянська реклама «Будь собою, інші ролі заняті»   Оскар Вайльд
Завдання
Скласти власні гасла до громадянської реклами, виходячи з теми уроку.

VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
Читати параграф 2


Немає коментарів:

Дописати коментар