Громадянська освіта 10 клас
Тема:
Ідентичність. Формування самоідентичності. Особиста гідність і совість.
Мета:пояснювати, що таке ідентичність
та як вона формується і змінюється, що таке ідентифікація; – характеризувати
рівні та види ідентичності, причини їх появи та зміни; – визначати значущість
ідентичності для людини та взаємозв’язок понять ідентичність і гідність; –
висловлювати власне ставлення до громадянської ідентичності.
Тип
уроку: засвоєння нових знань
Обладнання:
підручник, роздатковий матеріал, презентація
Хід уроку
І.Організаційний
момент
ІІ.Перевірка
домашнього завдання
ІІІ.
Актуалязація опорних знань
IV. Мотивація навчальної діяльності.Запропонувати учням намалювати на аркуші А5 сонце,промінчики якого являють
собою внутрішні якості кожного з учнів.Вони вздовж намальованих променів
мають написати відповіді на запитання :
«Хто я?»,ропочинаючи кожне речення словами « Я-…».Потім кожний учень коротко
презентує себе.Учитель підводить дітей до висновку,що не всі наші ідентичності
є відкритими.Ті якості,які діти назвали відкрито-це явні ідентичності.Але кожна
особистість також має приховані ідентичності.
V. Основна частина
Учитель
Особистість і її ідентичність. Становлення ідентичності
розпочинається від нашого народження і триває протягом усього життя.
Робота з поняттями(опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і
обов’язково засвоїти його)
Ідентичність – це невіддільна
характеристика людини, що виявляється з одного боку, у визнанні своєї
унікальності,а з іншого – у відчутті приналежності до певної спільноти.
Особистісний рівень
ідентичності – це набір індивідуальних ознак, які
зумовлюють унікальність людини.
Соціальний рівень
ідентичності – усвідомлення й дотримання людиною норм і
очікувань соціального середовища.
Ідентичність – це цілісна категорія, людина є носієм
однієї ідентичності, яка має різні рівні ідентичності.
Вправа «Рівні
ідентичності»
Запитання
і завдання до вправи
1.Які з поданих рівнів ідентичності є змінними, а
які змінити неможливо?
2.Додайте власні варіанти вашої ідентичності. (у
зошитах)
Учитель
Деякі елементи ідентичності є сталими, наприклад,
фізичні характеристики, етнокультурні походження. Більшість складових
ідентичності є змінними.
Робота з поняттями(опрацювати і підкреслити найголовніше у визначенні і
обов’язково засвоїти його)
Самовизначення
– усвідомлення людиною своєї соціальної сутності, свого місця в суспільстві;
готовність людини брати на себе відповідальність.
Ідентифікація
– процес емоційного або свідомого ототожнення людини з іншою людиною або групою
людей.
Самоідентифікація
– потреба усвідомлювати себе частиною групи.
Аналізуємо
ситуацію «Родинне дерево»
Завдання
1.Ознайомитися із зображенням родинного дерева.
Проаналізувати ситуацію взаємодії різних ідентичностей на прикладі
представників кожного з поколінь родини.
2.Чому ідентичність змінюється?
3.Чи може ідентичність залишатися абсолютно не
змінною?
Учитель
З часом наша ідентичність може нас не задовольняти.
Ми можемо відчувати розчарування через
те, що деякі елементи не відповідають часу, суперечать набутим цінностям.
Настає криза ідентичності.
Робота
з поняттями
Криза
ідентичності – феномен тимчасової втрати особистісних
орієнтирів.
Учитель(повідомлення
учні записують у зошити)
1.Найчастіше криза ідентичності трапляється у
підлітковому віці.
2.Найважливішим є те, що, долаючи кризу ми
продовжуємо творити власну ідентичність.
Метод
«Слухаємо і обговорюємо»
Квітка Цісик : «Я мріяла, що в Україні мене почують»
Квітка Цісик : американка, українського походження,
оперна і блюзова співачка, виконавиця українських народних і популярних пісень.
Запитання
Що, на вашу думку, спонукало відому українську
співачку, яка активно працювала в англомовному світі реклами, радіо та
телебачення, виконувати українські пісні?
Робота
з поняттями
Совість
– усвідомлення і почуття моральної відповідальності за власні вчинки, поведінку
перед собою, людьми , суспільством.
Особиста
гідність – синонім поняття «честь» і «репутація». Вона може
змінюватися залежно від наших вчинків й того, як їх оцінює суспільство.
V.
Закріплення вивченого матеріалу
Громадянська
реклама «Будь собою, інші ролі заняті» Оскар Вайльд
Завдання
Скласти власні гасла до громадянської реклами,
виходячи з теми уроку.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
Читати параграф 2
Немає коментарів:
Дописати коментар